Hej!
Jag är en tjej på 19 år. Jag har precis gått ut gymnasiet och ska börja plugga till undersköterska nu i höst. Jag har velat ha en hund flera år, men inte tagit tag i det.
När jag var liten hade vi hund vid två tillfällen. Det var då min farbrors hund, som vi tog hand om för att han inte kunde det av någon anledning.. Första vändan Kim (världens gulligaste och snällaste tibetanska spaniel!) kom till oss stannade han ca två år och då var jag ganska liten. Den andra vändan var när jag var ca 12 år och då hade vi honom tills han dog (dagen innan julafton...).
Och nu undrar jag om jag skulle klara av att ha en hund? Och
ni som vet mer om hur det är ha hund (jag var ju ganska liten när vi hade hund, så jag kommer ju inte ihåg alla små detaljer..) kanske kan
hjälpa mig!
Lite bakgrundsfakta.. :-Jag bor med mina föräldrar, två syskon (7 och 11 år gamla)
-Vi bor i lägenhet, men nära till det gröna
-Vi har en katt
-Mina föräldrar tycker om djur, men min pappa tycker inte att en hund skulle passa oss.. Fast jag vet att han är den som skulle älska den mest av dom

-Min mamma jobbar ofta kvällar, så hon skulle kunna (redan pratat med henne....) gå ut med den på dagen och så.. Jag vet ju ännu inte mitt schema och så..
Och eftersom man ska vara mycket med valpen när man precis fått hem den, har mina tankar varit att kanske köpa en till jullovet.
Och mina syskon är ju såklart jätteivriga över mina "hund-planer" och frågar hela tiden om jag ska skaffa hund..

SÃ¥, vad tror ni?